mandag 31. desember 2012

Godt nytt år!

For å avslutte håndarbeidsåret 2012 valgte jeg å sette i gang med en garntelling likevel.

Her bor mesteparten av garnet til vanlig

 
I tilllegg til dette...
 
 
Har jeg da dette...
 
 
Og faktisk dette...
 


Jeg startet ved godt mot. Helte alt garnet ut på gulvet og sorterte, noterte, veide og fotograferte... Etter fire timer var jeg ikke i nærheten av halvveis og motet forsvant. Det ble ikke noen veiing og fototakning av alt garnet, men det ble fint sortert og puttet i brødposer for å slippe trådkaos. Jeg har nå litt mer oversikt over hvilket garn som passer sammen, hva som kan brukes til små babygaver og en god bevissthet om at jeg ikke trenger å shoppe garn bare for moro... Likevel ser at jeg at jeg har mye enkeltnøster og to slag av enda flere. Jeg må derfor kjøpe en del etterhvert som jeg skal lage gaver. Det er nemlig en del babyer på vei i min omgangskrets, og de må jo få noe fint! Det er allerede garn på vei fra Sparkjøp. Jeg benyttet meg av deres salg på garn til å kjøpe garn for å lage regnbuefarget bukse og genser til 4 åringen, som nå, i følge han selv, er stor og ikke lenger mellomstor...

Nyttårsforsettene for 2013
  • Utvidelse på strikkefronten; lære meg nye teknikker, prøve nytt garn og oppskrifter (gjerne flere engelske), kanskje oppdage nytt utstyr osv.
  • Strikke mer av garnlageret. Dette målet har jeg hatt mange ganger, og i år gikk det særs dårlig. Grunnen til det er at jeg hadde så mange enkeltnøster, spesielt av sokkegarn, og jeg hadde fullstendig sokkesperre. Nå derimot er jeg ute av den, så jeg tenker det er på tide å dra til med enkeltnøstene.
  • Spare penger for hvert oppbrukte nøste; jeg er med på sparealongen på Hobbyboden og har forpliktet meg til å sette bort 20,- for hvert 50-ende garn oppstrikket.
  • Ikke starte på alt for mange prosjekter på en gang. Noe jeg også har en stor tendens til.
Et annet av målene fra i fjor var å lære meg å strikke mer etter engelske oppskrifter, det har jeg jammen meg begynt å prøve meg mer på. I tillegg ønsket jeg meg å bli flinkere til å hekle, og det har jeg jammen meg også greid å gjøre noe med c",)

Godt nytt år!

5 kommentarer:

  1. lykke til med nyttårsforsettene og ha en flott nyttårsaften.

    SvarSlett
  2. Det var ikke lite heller du hadde. Har bare et par bager under hjørnebordet mitt jeg i stua hehe. Prøver å strikke opp etterhvert.

    Ønsker deg og dine et riktig GODT NYTT ÅR!

    SvarSlett
  3. Så gøy å ha mye garn på lager når strikkelysten kommer en søndag morgen;-) Ha et flott nytt strikke år hos deg!

    SvarSlett
  4. Godt nytt år!
    Jeg har også gitt opp det der med å føre "regnskap" over garnet mitt, man bruker jo dyrebar strikketid på å sitte å notere og styre, det er bortkastet tid :)
    Lykke til med målene for 2013. Jeg har vel noen av de samme målene som deg, i hvert fall prøve å bruke mer av det jeg har enn jeg kjøper. Og jeg skal og spare penger pr nøste, men da ikke mer enn kr 10 pr 50 gram, og det er KUN de pengene jeg skal bruke på nytt garn (Optimistisk, jeg vet :o))
    Godt at du er i gang med engelske mønstre. Det åpnet seg en helt ny verden for meg, den dagen jeg knakk koden, og jeg strikker aller mest fra engelske mønstre i dag.
    Ønsker deg en finfin helg!
    Klem.

    SvarSlett
  5. Skal si du har en solid ladning med garn,ja. Og jeg som trodde jeg hadde mye!!!!!
    Faktisk har jeg tatt en liten opprydning i restegarn selv og sortert, og nå er (forhåpentligvis) alt av ullgarn i ferd med å omtransformeres til et fargerikt pledd, på tykke strikkepinner, vel og merke.
    Lykke til med nyttårsforsettende.
    Klem

    SvarSlett