søndag 8. juli 2012

Feriestrikk #1

Ferien er godt i gang, men sommerværet lar vente på seg... Vi har vært en uke på hytta i Brevikstrand. Været har variert mellom øsende regn, overskyet himmel og strålende skyfri himmel. Vi hadde to dager strålende dager med solskinn før vi måtte pakke og reise hjem.



 
Dette er utebordet hvor vi vanligvis pleier å innta alle måltider... Ikke denne gangen...



Det har ikke stoppet oss fra å ha det fint c",) Vi har fisket sandkrabber fra brygga, fisket makrell og tatt årets første bad.



Det har blitt litt strikking på kveldene. Jeg har rukket å fullføre en bukse, strikke en helt ny bukse, i tillegg til å lage 4 Scollo- pie.
Som dere ser er de nye merkelappene tatt i bruk c",)

 

Det er ikke akkurat lett å ta bildet av den fyren her... Han er lei av å være modell.

 
Begge buksene er Nøstebarn sine Longismodell, men den grønne er strikket med lenger ribbekant i livet og på beina. På beina har jeg i tillegg droppet hullkanten til å ha strikk i. Tror den kommer til å vare ekstra lenge på den måten. Den sorte er strikket i str. 2-4 år. Den burde nok vært litt større siden den kommer til å bli snau i løpet av vinteren. Den grønne er strikket i Lima på pinne 4,5. Den er også i strikket etter str. 2-4 år, men er mye større pga pinnestørrelsen.
Til slutt vil jeg vise fram noe utrolig søtt jeg har funnet Anita. Det er noen utrolig søte babysmekker som heter Scallo- Pie. Mine er strikket i rester blant annet fra den grønne buksa. Det er muligens ikke ullgarn som er det beste til sånne smekker, men tenkte de kan jo strikkes og brukes som en slags "hals" også. De har jo ikke store halsen disse babyene. Min mellomstore ville ikke være modell denne gangen siden sånne babygreier ikke lenger er noe for han... Et sted går grensa...



Uglegenseren er en historie for seg. Det var noe jeg ikke forsto i oppskriften, og det var ikke så rart for det viste seg å være feil i min oppskrift... Jeg har fått ny oppskrift nå, men må rekke opp litt... Og da ble det veeeldig tiltak... Jeg er nok plutselig i gang igjen c",)



Det var det for denne gang... Snart er ferieuke #2 i gang... Håper det blir noen fullførte prosjekter den uka også. 

6 kommentarer:

  1. Du har iallefall fått gjort noe håndarbeid,selv om du har hatt ferie.Mye fint.

    SvarSlett
  2. Kjekt å ha handarbeide når Sommarvèret ikkje er heilt etter oppskrifta.. Det høyres nå iallefall ut som de kosar dykk allikevel ;)

    SvarSlett
  3. Så mye fint du har strikket. Ullbukser er gull :-)
    Håper dere får fint vær, eterhvert...

    SvarSlett
  4. Fine feriebilder! Ser ut som dere har kost dere selv om været ikke har vært det beste! Så mye du har strikket i ferien, herlig:-)

    SvarSlett
  5. Ja det er ikke mye til sommer å skryte av....
    Men været kan en ikke gjøre noe med :-)
    La meg til som følger her hos deg på den fine bloggen din jeg! Her var det jaggu mye fint!

    Ha en fortsatt fin ferie!

    SvarSlett
  6. Koselig innlegg og flotte ting du har laget! Jeg har også strikket det lille babysjalet, det er så søtt :)

    Ha en fortsatt fin sommerferie :)

    SvarSlett