lørdag 8. desember 2012

Oppskriften på Laffen...

Det er herlig lørdag i dag. Den mellomstore våknet tidlig. Jeg mistenker det er fordi vi skal på Putti Plutti Pott c",) Vi gleder oss å hilse på den søte nissen... 
 

Jeg har fått lov av snille *maria* til å dele oppskriften på Laffenhalsen med dere c",)

Str 2-4 år 155 m
Str (4-6 år) 165 m

Strikk 3 riller, så 4 rett 1 vrang omg ut. Strikk denne omg i 10 (12) omg.
Strikk så 2 rett, 2 rett sammen, 1 vrang omg ut. Fortsett med 3 rett 1 vrang i
9 (11) omg. Fortsett slik til du har 1 rett 1 vrang og strikk ca 30/35 omg. Avslutt med 3 riller.

Antall omg mellom fellingene kan en justere som en ønsker.


God helg! Eller god hælj, som vi sier her i Grenland... c",)
__________________

4 kommentarer:

  1. Den nå jeg vare prøve. De halsene ser så fine og gode ut :-)

    SvarSlett
  2. Denne ser ut som må på "to-knit-listen" min :) Takk for at du deler.

    SvarSlett
  3. Kan godt hende jeg må strikke en sånn hals, altså.

    SvarSlett
  4. Knallfin ble den, og takk for mønster. Kjenner godt til det der med å ikke skulle kjøpe garn, det virker som regel mot sin hensikt.

    SvarSlett