torsdag 11. april 2013

April 2013...

Vi nærmer oss alt mai med høye kneløft. Så langt i år har strikkepinnene svinget seg sørgelig lite. Av forskjellige grunner har det ikke blitt tid til noe særlig med stillesittende aktiviteter. Lysten forsvant, men jeg håper den kommer tilbake for selv om det kan være slitsomt å alltid tenke på neste prosjekt mens man kjeder seg gjennom et pågående, er det deilig å ha noe man kan "lande" med på kvelden.

Min kjære mormor og den mellomstores oldemor har gått bort. Som nevnt før har vi snakket mye om døden hjemme hos oss siden min mamma døde før den mellomstore ble født. Fireåringen har hatt mange store og vanskelige spørsmål, og jeg har opplevd det som vanskelig å svare ærlig uten å skremme eller la han sitte igjen med nye spørsmål. Da vår "mor" nå døde tok jeg han med på syning. Dette var en fin opplevelse for oss, og på mange måter har den gitt oss begge en indre fred. Hverken jeg eller fireåringen opplever lenger døden som skummelt. Hvordan kan det være det når det ser så fredfullt ut?

 
 
Min mormor visste hva smerte betydde. Hun mistet begge sin to døtre alt for tidlig og syns det var vanskelig å komme seg videre etter at hun mistet sin søster for to år siden. Hun begynte å vise tegn på dements i fjor sommer, men har alltid vært frisk og sprek. Nå på nyåret hendte det en stor og vond forandring i helsesituasjonen, men selv om vi savner henne her så unner vi henne hvilen. 
 

4 kommentarer:

  1. Så trist å lese om at så mange kjære og nære er gått bort! Det er ikke så enkelt å svare barna på dette. Håpe det går bra med deg og jeg sender varme tanker! Klem!

    SvarSlett
  2. hei Charlotte
    Der var du jo. Jeg tenkte faktisk på deg her om dagen, og tror ikke jeg har sett deg siden i desember -12.
    Det er alltid trist når noen dør, men så går livet ubønnhørlig videre, som det heter........
    Håper du har det bra, og at strikkelysten dukker opp igjen snart (hos meg blomstrer den jo) Du får ta turen innom butikken, så skal jeg finne på noe du kan strikke på igjen, vet du.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Trist å lese om mormoren din! Fine bilder og sikkert en haug med fine minner om henne. Sender deg en klem!

    SvarSlett
  4. Høres ut som en god opplevelse midt i alt det vonde. Håper dere kan legge ting bak dere og verden faller på plass igjen. *klem*

    SvarSlett