søndag 16. desember 2012

Flere julegaver...

Jeg er storfornøyd med at jeg kom meg ut av den sokkesperren jeg led av i mange år. Jeg er glad i å gi bort sokker i gave, og hvis jeg ikke fullstendig mangler sosiale antenner så virker mottakerne takknemlige for å få det også. Jeg har rukket to par til som skal bli julegaver.



Det grå paret er strikket i Perfekt på pinne 3,5. De gikk dermed radig unna. Jeg forstår jo nå hvorfor mange nevner Perfekt som sitt yndlingsgarn når det kommer til sokker. Det er lett å strikke jevnt av det, det går fort og sokkene blir ganske myke.

Det lilla paret, som riktignok vises fram i en helt annen nyanse, er strikket av Senjagarn fra Nille. De er også strikket på pinne 3,5, men garnet er mye tynnere så jeg måtte ha mange flere masker. Det gikk ikke like fort, men heldigvis gjorde flettene sitt til at det virket sånn. 

Etterhvert nå gjelder det å feste tråder, skylle opp, presse, sy på merkelapper og pakke inn. Jeg holder på med en Långis fra Nøstebarn nå. Regner med det blir den siste gaven jeg rekker i år.

Det beste med min blogg er at nesten ingen venner eller noen i familien min faktisk vet om den c",) Jeg kan sladre om julegavene å så mye jeg vil!

Glad søndag!

5 kommentarer:

  1. Sokker er kjempefin gave. Fikk julegave ønske fra to tenåringer, og det var sokker for mamma strikker ikke :-)

    SvarSlett
  2. Sokker er kjekke ting å gi bort, og kjekt å strikke er det også når man har kommet inn i stimen. Sokkene her var fine.

    SvarSlett
  3. Fine de ble. Er også glad jeg kom over den sperren, det er jo så kjekt og gi i gave...eneste er at det kan være drygt å strikke to hvis man legger det litt for lenge til siden :)

    SvarSlett
  4. Flotte sokker, og som du sier - geniale gaver. Gleder meg til jeg kommer over sokke-sperren :)

    Ha en flott søndag

    SvarSlett
  5. Bra du er kommet deg ut av sokkesperren for det var kjempefine sokker du har strikka :)

    SvarSlett