torsdag 27. september 2012

Kryss i taket...

... En ufo er fullført! Da jeg våknet i dag begynte jeg som så ofte på en liten bloggerunde. Tilfeldigvis kom jeg over en blogg (utrolig teit å ikke huske hvilken...) hvor eieren viste fram en Oslo- anorakk... Det minnet om at jeg startet på en tidlig i sommer, men så ble den lagt til side og glemt (av årsaker som jeg også har glemt)... Jada...

Men i dag ble den altså endelig fullført. Enn så lenge mangler den knapper, men det er en enkel sak. Jeg elsker knappeshopping! Det er så mange fine der ute!

 
Rilledelen er strikket av Nepal og rettstrikkdelen av Big Delight, begge deler hamstret inn på Drops sitt vintersalg tidligere i år. Delightgarnet er litt tynnere enn Nepal så jeg syns kanskje den delen av genseren ble litt smal i forhold til resten. Den ble ikke så ille likevel da. Det var første gang jeg prøvde begge garnene, og siden Delight var veldig drøy har jeg ganske mye igjen. Lurer litt på hva jeg skal lage av det...  
 
Ellers så ble trådene festet og lapper sydd på vottene jeg har strikket til den lille mellomstore. Han har fikk velge farger selv da vi var innom garnbutikken. Da ble det, etter mye grubling, valgt mørkeblå og rosa Merino Extra Fine. De petrol-turkise vottene er strikket av Nøstebarn sitt 3- trådsgarn  
 
 

Denne oppskriften har jeg hentet her. Maja sine enkle og kjempfine votter har overtatt som mine yndlingsvotter til barn.
 
I morgen er det fredda'! c",)

4 kommentarer:

  1. Så fin anorakken ble, likte godt at du hadde flerfarget garn på bolen.
    Og deilige votter, slike kan man ikke få for mange av.

    SvarSlett
  2. Superflot anorakk og fine votter du har strikket. I det hele taget en flot blog du har :-)

    SvarSlett
  3. Takk for at du tittet innom bloggen min:)
    Er utrolig mye fint man kan sy ja! Jeg har desverre fått en litt kranglete symaskin, så det har drept sygleden min en del. Dessuten er sying utrolig rotete!! Mye mer rotete enn strikking. Men kan absolutt anbefales!

    Bloggen er ikke helt oppdatert lenger. Jeg har nå jobbet i to år som førskolelærer, og er veldig fornøyd med yrkesvalget!
    Hvor studerer du? Hvilket år er du på? Du skal snart ut i praksis?

    SvarSlett
  4. Så fin den anorakken var. Og TAKK for at du linker til votteoppskrift. de så enkle og rask å strikke ut! Liker forresten bloggen din kjempe godt! :)

    SvarSlett