søndag 8. april 2012

Mer blå småtterier...

Den blå måneden fortsetter her hos meg. Jeg har strikket noe mer småtterier. Det er i grunnen litt koselig å gjøre det i blant. Det går kort tid fra man legger opp masker til man feller av, og det får meg til å føle meg veldig effektiv c",)

Jeg kommer til å unne meg en liten pause fra småsakene nå. Jeg har strikket opp ca halvparten av det garnet jeg viste fram tidligere, men jeg tenker at jeg ligger godt an. Dessuten er det ikke krise om jeg ikke kommer meg gjennom hele haugen. En plan er til for å justeres.... Nemlig... Jeg har begynt å strikke en bitteliten rillebukse, men fortsatt i blått da...




Barnevotter i str
3-5 år.




Barnevotter str
1-2 år uten tommel.







Småsokker i str
3-5 år.









Alle oppskriftene er fra Nøstebarn. Vottene er strikket av de samme garnnøstene jeg har brukt på luene i forrige innlegg, men denne gangen er de blandet med en tråd grått nøstebarngarn. Garnet som heter Ragg Soft prøvde jeg nå for første gang. Er spent på hvordan det holder seg i bruk.

Kalenderåpning har det også blitt...



På fredag fikk jeg et nøste Delight i nydelige farger! Jeg har sett et kjempefint pannebånd på drops sine sider som jeg har lyst til å lage. Om jeg bare kan se å forstå den hersens oppskriften... c",)

I går fikk jeg et søtt påskeegg med masse deilig sjokolade oppi... Det er blitt mange sjokolader borte siden pakka ble åpnet...

I dag fikk jeg et kjempefint nøste med Rowan! Det har jeg bare prøvd en gang før, så jeg gleder meg til å prøve det!

10 kommentarer:

  1. Masse fin småstrikk:) Og masse fine påskegaver. Koser meg virkelig med påskekalenderen jeg også, liker den bedre en julekalenderen faktisk fordi jeg har mer tid til å nyte gavene!!

    SvarSlett
  2. Masse fint småstrikk og garn! Deilig med prosjekter som blir raskt ferdige ja, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg bare driver med store. :)

    SvarSlett
  3. Så mye nydelig blått du har strikket! Veldig mye fint garn du har, spennende å starte nye prosjekt! Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Ha en kreativ uke hos deg!

    SvarSlett
  4. Det å strikke opp restegarn er en deilig øvelse. Fine små ting du har laget. Og takk for omtalen lenger ned! Det er litt stille i bloggen min for tida, men nå ble jeg jammen inspirert! Tusen takk.

    SvarSlett
  5. Så flink du er som strikker masse småstrikk og får unna restegarn!☺
    Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min, og ja øynene på Monsterbuksa er heklet☺
    Artig at du likte den da!

    SvarSlett
  6. Tusen takk for hilsen.
    Lurt dette å ha måneds tema.
    Må nok følge med din blogg!
    Ha en flott og kreativ helg.

    SvarSlett
  7. For noe herlige votter du har strikket.
    Og takk for hilsen på blogg.
    Ja man strikker jo bare fortere og fortere angst om man må kjøpe mer hehe

    SvarSlett
  8. Så masse blått og flott! Godt å få strikket opp litt lagergarn innimellom.

    SvarSlett
  9. Flotte votter, jeg liker så godt den nøstebarnmønstra, blir herlige votter av den. ;-) Enig med Marit, herlig å få brukt lagergarn!

    SvarSlett
  10. Jeg elsker blått :)
    Nydelige votter!

    God helg,
    klem

    SvarSlett